§ 18 puljen

Her kan du ansøge om økonomisk støtte til frivilligt socialt arbejde efter servicelovens § 18.

Greve Kommune giver støtte til frivilligt socialt arbejde efter Servicelovens § 18. Læs her om Greve Kommunes frivillighedspolitik samt om hvordan og hvornår du kan søge tilskud.

Greve Kommune vil med indsatsen på det frivillige område:

  • Støtte initiativer, der kan fremme socialt fælleskab
  • Støtte initiativer, der virker aktiverende og motiverende
  • Støtte initiativer, der virker forebyggende og medvirker til øget livskvalitet

Greve Kommune ønsker på længere sigt at:

  • Bevare og styrke samarbejdet mellem kommunen og de frivillige organisationer og foreninger
  • Formidle kontakt mellem og styrke samarbejdet mellem de frivillige
  • Skabe forudsætninger for udviklingen af det frivillige sociale arbejde i kommunen

Ansøgningsfrist

Ansøgningsfristen til §18 puljen er d. 12.oktober 2018 kl. 12.00.

Husk at du altid kan få rådgivning af Frivilligcenteret, klik HER

Bemærk! at udbetalinger fremover kun sker via Nem-konto. Ved registrering af jeres forening ved Erhvervs- og Selskabsstyrelsen får I et CVR-nummer, som I skal bruge til at oprette en Nem-konto i jeres bank. 

I ansøger § 18 puljen i nedenstående digitale skema

Hvad hedder din forening? Skriv det i ovenstående felt.
Foreningens CVR-nummer. Dette skal udfyldes for at få overført evt. bevilling.
Skriv navnet på kontaktpersonen
Skriv kontaktpersonens adresse i ovenstående felt. Husk også at angive post nummer og by. F.eks. 2670 Greve.
Skriv telefonnummeret på kontaktpersonen
Skriv kort hvad foreningen formål er og hvilke aktiviteter i laver generelt
Angiv hvor mange medlemmer der er i foreningen
Skriv hvor mange af jeres medlemmer der bor i Greve Kommune i ovenstående felt
Beskriv kort de aktiviteter du søger midler til
Beskriv kort hvem målgruppen for aktiviteten er
Skriv hvad beløbet du ansøger om i Greve Kommune § 18 puljen
Angiv i hovedkategorier, hvordan tilskuddet forventes anvendt I kan angive det som i nedenstående: Udgift til aktiviteten i alt: Ansøgt beløb: Medlemsbidrag: Foreningsbidrag:
Skriv kort hvilke andre kommunale puljer eller fonde der søgt og evt. bevilget. Hvis der ikke er ansøgt andre steder, skriv blot "Nej"
Indhentning af børneattest (Frivillige sociale foreninger, der modtager økonomisk støtte efter servicelovens § 18, skal indhente børneattest for personer (også frivillige), der beskæftiger sig med børn under 15 år).
Det er denne e-mail du vil få fremsendt en bekræftelse på din ansøgning til §18 puljen.

Du modtager en bekræftelsesmail, efter du trykker "Indsend".

Vær opmærksom på at "bekræftelsesmailen" nogle gange kan ende i spam/uønsket post.

Sidst opdateret: 12. september 2018